Social Icons

Pages

Monday, May 3, 2010

Tag yang saya suka

Assalamualaikum wbt.. 


Saya kena tag lagi oleh Adah. Kali ni kena cerita pasal buku.. Ceritalah Buku.. Book is window of the world.. Ni yang berkobar-kobar nak cerita ni sebab saya suka baca buku.. Dulu cita-cita nak jadi cikgu, tapi rezeki ke arah lain pula... Adah cerita 3 buah buku, saya pun nak cerita 3 buah jugak la.. kena ikut orang yang mentag.. baru sekarang ada masa nak mejawab tag, sibuk sangat dengan exam..


Buku pertama
Disebabkan sekarang ni musim exam, dan hari-hari mengadap buku je, ni la buku yang saya selalu ngadap tu.. Dah naik bosan kot buku ni ngadap muka saya.. pagi, petang, siang, malam... tido pun atas buku ni.. minta maaf buku,,, tertidur atas kamu...
Pharmacotherapy Handbook.. ini baru anak dia je.. Mak buku ni nama Pharmacotherapy Textbook... Textbook tau,, textbook tu maknanya tebal.. Ada 2559 muka surat.. Penting buku ni untuk pilih ubat apa yang sesuai nak rawat orang sakit selain daripada untuk lulus exam.. :) ... Sesiapa yang berminat nak ambil farmasi tu, atau ada adik, kakak, abang nak ambil farmasi, atau saje2 nak tambah pengetahuan,,, boleh la beli buku ni.. Harganya tak ada la mahal sangat (RM 300++) kalau nak dibandingkan dengan sedikit ilmu yang kita dapat ni... Hanya setitis dakwat dilautan tak terbanding dengan ilmuNya..

Buku kedua
Sudah penat memerah otak study buku pharmacotherapy ni, curi masa sikit baca buku ni...


Saya sangat tertarik baca buku ni.. kadang2 kita lupa,, sebab terlalu seronok sangat dengan dunia ni.. Ada masanya kita perlu baiki balik kesilapan kita sebelum terlajak jauh.. Ada masanya kita perlu berubah kepada yang lebih baik.. ini masanya kita u-turn balik. bukan jalan raya je yang ada u-turun ni.. Sebenarnya, ada hikmahnya Allah beri kita nikmat lupa... kenapa?? hhmmm... kena la baca buku ni sendiri ye.. Kalau nak pinjam bagitau ye,, kalau nak beli sendiri pun boleh.. Tak akan miskin la kalau beli buku2 yang berfaedah..

Buku ketiga
Buku ni saya dapat 3 hari yang lepas walaupun dah lama menempah..


Hadiah buat muslimah.. buku ni cerita tentang panduan asas fiqah wanita. bagus jugak baca buku ni sebab menyentuh semua bab mengenai wanita secara terperinci untuk kita perbaiki ibadah kita sebagai wanita... Ada perkara asas Fardu Ain berkaitan wanita seperti bersuci, wuduk, solat, menutup aurat, pergaulan, poligami dan macam2 lagi la.. Mari lah kita sama2 perbaiki ibadah kita untuk mendapat keredhaanNya ( pesanan untuk diri sendiri jugak ni)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails